FANDOM

Yona
Yona
Księżniczka Yona
Imię: Yona
Tytuł: Księżniczka Kouki
Płeć: Kobieta
Wiek: 16
Wzrost: 157 cm
Kolor włosów: Czerwone
Urodziny: 7 Kwietnia
Rodzina: † Cesarz Il (ojciec)

† Matka

† Yu-Hon (wuj)

Soo-Won (kuzyn)

† Yak-Shi (przodek)

† Król Hiryuu (poprzednik)

Manga: Tom 1
Anime: Odcinek 1
Yona - jest główną, a zarazem tytułową bohaterką mangi oraz anime Akatsuki no Yona. Jedyna córka cesarza Ila, księżniczka królestwa Kouki oraz reinkarnacja Czerwonego Smoka - króla Hiryuu. W dniu swoich szesnastych urodzin po zamordowaniu jej ojca, została zmuszona do ucieczki z zamku.

Wygląd Edytuj

Yona uważana jest za atrakcyjną dziewczynę. Ma oczy koloru pudrowego fioletu i niski wzrost. Na początku serii posiada długie czerwone włosy, jednak sytuacja (aby uratować siebie oraz Haka) zmusiła ją do nagłego ścięcia włosów mieczem Kan Tae-Juna.

Jeszcze kiedy mieszkała jako księżniczka w zamku Yona najczęściej chodziła ubrana w różnego rodzaju kimona wykonane z drogach tkanin. Jednak na jej obecny stój składa się prosta, długa, jasnoróżowa suknia, na którą nałożona jest czerwona kamizelka (przypomina krótką yukatę bez rękawów) z ciemnym obszyciem wokół kołnierza. Talię ma przewiązaną najpierw czarnym pasem, a później różową szarfą - jest to prawdopodobnie coś w  rodzaju obi. Aby ukryć swoją twarz, a przede wszystkim włosy często zakłada pelerynę z kapturem. W uszach zawsze ma założoną parę eleganckich, długich, złotych kolczyków.

Osobowość [W trakcie aktualizacji!] Edytuj

Yona, jako wychowana w zamku księżniczka wydaje się samolubna i głupiutka. Jest naiwna, uważa, że Kouka jest krajem szczęśliwym i nawet się nie zastanawia, czy to prawda. Po śmierci ojca szybko się zmienia. Poznając cierpienie chce z nim walczyć, zamienia się w silną, waleczną kobietę. Aby chronić bliskich jej ludzi nie waha się chwycić za broń. Jest wrażliwa na cierpienie innych ludzi i między innymi dlatego nie walczy o tron. Mimo to nadal pozostaje naiwna w kwestii uczuć.

Historia [W trakcie aktualizacji!] Edytuj

Yona jest jedyna księżniczką i dziedziczką królestwa Kouka. Gdy była młoda, jej matka została zamordowana. Zaopiekował się nią jej kochający ojciec, cesarz Il. Yona dorastała w świecie, gdzie nie wiedziała nic o walkach, śmierciach i innych nieszczęściach na świecie. Jej ojciec przez całe szesnaście lat ją przed tym strzegł. Jako że była księżniczką, cesarz Il zabronił jej wychodzić poza mury zamku w obawie o jej bezpieczeństwo.

Fabuła [W trakcie aktualizacji!] Edytuj

Yona nie cierpi koloru swoich włosów. Pytając cesarza o to, dlaczego jej włosy są czerwone, dostaje odpowiedź, że ma ona wyjątkową urodę, przewyższającą klejnoty. Pomimo tego, iż zgadza się z odpowiedzią ojca, jest niezadowolona ze swych niesfornych włosów i ma wątpliwości, że są one w tak czerwonym kolorze - w porównaniu do jej rodziców. Cesarz Il nadal ją przekonuje, że nie ma w tym nic złego. Prosi nawet Haka by potwierdził jego słowa. Ten jednak oświadcza, że jej głowa jest jednym wielkim zapytaniem. Dziewczyna próbuje uciszyć Hak'a, ale przypomina jej, że ma się przygotować do spotkania z Soo-Wonem, gdyż przybył już do pałacu. Słysząc to, wystraszona wypada z sali, aby pozdrowić przybyłego i ostatecznie wpada na niego na korytarzu. Przez chwile rozmawiają, jednak Yona widzi, iż Soo-Won traktuje ją nadal jak dziecko, co jednak jej się nie podoba. Następnego dnia rano księżniczka idzie do pokoju Soo Won'a, aby zaprosić go na małą przekąskę, jednak tam dowiaduje się, że jest do tu nie ma. Szukając go, znajduje przy koniach wraz z Hak'iem. Po drodze napotyka cesarza Ila. Na miejscu widzi Soo-Won'a wraz z Hak'iem, którzy konkurują ze sobą w strzelaniu z łuku. Koncentruje się głównie na Soo-Won'ie. Nagle staje się zmotywowana do nauki strzelania z łuku, co sprawia, że cesarz zaczyna być zmartwiony tym faktem. Następnie Soo-Won zaprasza ja do przejażdżki na koniach. Dziewczyna oznajmia ojcu, że chciałaby wyjść za swego kuzyna. Cesarz Il kategorycznie się na to nie zgadza.

[...]

Relacje [W trakcie aktualizacji!] Edytuj

Cesarz Il Edytuj

Yonę i cesarza Ila dzieliły bliskie stosunki, choć czasami myślała iż jest nieporadny. Jako, że Yona jest jedynaczką, ojciec często ją rozpieszczał. Księżniczka zawsze dostawała to czego chciała( z wyjątkiem zgody na małżeństwo z Soo-won). Po śmierci ojca, dziewczyna żałuje, że nie podziękowała mu za jej przyjęcie urodzinowe.

Hak Edytuj

Yona zna Hak'a od dziecka. Dużo czasu spędzali razem, robiąc sobie różnego rodzaju kawały. Za te wybryki jednak ona uważała go za kogoś wyjątkowego. W znacznym stopniu opiera się na jego pomocy, gdy jest w krytycznej sytuacji. Zaczęła zmieniać swoje nastawienie do niego, gdy nastały ciężkie czasy dla nich i musieli uciekać z Królestwa. Hak jest jedyna osobą, która pomogła jej w ucieczce i Yona obawia się o jego bezpieczeństwo gdy musi ja chronić przed tymi, z którymi nie dałaby sobie rady. To nakłania ją, aby być silniejszą tak, by można go było chronić.

Jest on jedyna osobą, który mówi do Yony "Księżniczko". Dziewczyna chciała, by tak było ze względu na fakt, iż była kiedyś księżniczką Kouki i córką cesarza Ila. Yona jest nieświadoma uczuć Hak'a. Czasami jego próby odbiera jako żart bądź coś irytującego. Choć po pewnym czasie jest pokazane, że i dziewczyna wykazuje pewne oznaki, że powoli rozwijają się jakieś uczucia do niego...

Soo-Won Edytuj

Yona znała go od najmłodszych lat i była w nim skrycie zakochana. Podczas jego odwiedzin w Zamku Hiryuu, była zła na swoje włosy. Bała się, że mu się nie spodoba w nich, lecz gdy on prawił jej komplementy, jej policzki stawały się rumiane i zapominała o swych włosach. Soo-Won traktował ja jak siostrę, ale to nie powstrzymało jej przed narastającym uczuciem do niego.

Ostatecznie, gdy Soo-Won zdradza ją, zabijając cesarza Ila, dziewczyna traci nadzieje na wszystko. Od tego czasu ich związek staje się bardzo skomplikowany. Yona wyraźnie pokazuje wrogość wobec Soo-Won'a, choć wciąż z trudem opanowuje swoje emocje do niego.

Yoon Edytuj

Początek ich relacji nie był łatwy, z powodu pogardy Yoon'a dla rodziny królewskiej i wyżej postawionych osób. Yona była często krytykowana z powodu swojej niewiedzy i samolubstwa. Mimo ich kłótni dziewczyna widzi dobroć chłopaka i jego opiekuńczość wobec IK-Soo. W pewnym momencie zostają przyjaciółmi.Choć Yona już zapomniała co zaszło między nimi podczas pierwszego spotkania, przyjmuje przeprosiny Yoon'a za jego zachowanie i pozwala mu nazywać ja po imieniu. Po pewnym czasie bardzo się ze sobą zżyli.

Shin-Ah Edytuj

Yona uważa, że Shin-Ah to bardzo miły człowiek pomimo tego co mieszkańcy jego wioski mówili o nim.Dziewczyna nie boi się mu pomóc, gdy ten traci kontrolę na swoją mocą. Stwierdziła również, że jego oczy są niesamowicie piękne.Ponieważ chłopak nie posiadał imienia, księżniczka nazwała go Shin-Ah co symbolizuje światło księżyca.

Jae-Ha Edytuj

Ponieważ Jea-Ha unikał losu Zielonego Smoka, Yonie trudno było go zachęcić do przyłączenia się do jej wyprawy. Gdy chłopak zaczyna z nią flirtować, księżniczka nie rozumie jego zachowania i porównuje go do Hak'a.

Zeno Edytuj

Pomimo tego, że każdy wątpi czy Zeno jest Ouryuu, Yona od razu mu wierzy i przyjmuje go bez wahania Według niej powietrze wokół chłopaka promienieje niczym złote promienie słońca. Gdy Zeno osłania ją własnym ciałem przed zabiciem przez żołnierzem wroga i pada na ziemię niczym martwy, dziewczyna płacze i kontempluje nad swoim brakiem siły by go bronić.

Tae-Jun Edytuj

Na początku denerwuje ją jego flirty i by zniechęcić chłopaka postanawia wraz z Hak'iem udawać związek. Nienawidzi jego egoistycznego charakteru. Jednak gdy spotykają się ponownie i spędzają trochę czasu razem, dziewczyna zmienia jego poglądy na życie. Pokazuje mu prawdziwą sytuację mieszkańców Klanu Ognia. Za sprawą jej rad Tae-Jun z aroganckiego człowieka zmienia się w odpowiedzialnego i dobrego mężczyznę. Yona powierza mu za zadanie uratowanie mieszkańców Klanu Ognia.

Gi-Gan Edytuj

Na początku ich znajomości Kapitan Gi-Gan nie wierzyła w Yonę i uważała ją za słabą. Jednak gdy ta narażając swoje życie przyniosła jej potrzebne zioła, kobieta pozwala jej pomóc. W późniejszych wydarzeniach Yona przyznaje Kapitan, że ta jest dla niej jak matka.

Cytaty [W trakcie aktualizacji!] Edytuj

  • ,,Jestem dumną księżniczką Kouki, więc nie powinnam narzekać, ale coś z tym zrobić."

Ciekawostki [W trakcie aktualizacji!] Edytuj

  • Zajęła 2 miejsce w plebiscycie popularności charakterów, prowadzonym przez Hana no Yume w grudniu 2014 r. Zdobyła 2.289 głosów.