FANDOM

Yona
Yona.png
Imię Yona
Płeć kobieta
Wiek 16
Wzrost 157 cm
Kolor włosów Czerwone
Urodziny 7 Kwietnia
Manga Tom 1
Anime Odcinek 1
Yona (ヨナ)- główna (i tytułowa) bohaterka mangi i anime ,,Akatsuki no Yona". Jest ona księżniczką Kouki, jedyną spadkobierczynią cesarza Ila oraz reinkarnacją Czerwonego Smoka króla Hiryuu. W dniu swoich 16 urodzin została zmuszona uciec z zamku, po tym jak jej ojciec został zamordowany przez Soo-won.

Wygląd Edytuj

Yonę uważa się za atrakcyjną dziewczynę. Jest niskiego wzrostu, ma purpurowe oczy. Na początku serii miała długie czerwone włosy. W pewnym momencie ratuje siebie ścinając je za pomocą miecza Kan Tae-Jun.

Jej obecny stój składa się z prostej, białej sukni i czerwonej kamizelki. Wokół tali ma obwiązaną jasnoróżową szarfę. Często zakłada pelerynę z kapturem, by ukryć swoją twarz, a przede wszystkim czerwone włosy.Zawsze ma założoną parę eleganckich, długich kolczyków.

Yona-of-the-Dawn-Akatsuki-no-Yona-clothes-with-ear-hooks-Cosplay-Costume.jpg

Osobowość Edytuj

Yona, jako wychowana w zamku księżniczka wydaje się samolubna i głupiutka. Jest naiwna, uważa, że Kouka jest krajem szczęśliwym i nawet się nie zastanawia, czy to prawda. Po śmierci ojca szybko się zmienia. Poznając cierpienie chce z nim walczyć, zamienia się w silną, waleczną kobietę. Aby chronić bliskich jej ludzi nie waha się chwycić za broń. Jest wrażliwa na cierpienie innych ludzi i między innymi dlatego nie walczy o tron. Mimo to nadal pozostaje naiwna w kwestii uczuć.

Historia Edytuj

Yona jest jedyna księżniczką i dziedziczką królestwa Kouka. Gdy była młoda, jej matka została zamordowana. Zaopiekował się nią jej kochający ojciec, cesarz Il. Yona dorastała w świecie, gdzie nie wiedziała nic o walkach, śmierciach i innych nieszczęściach na świecie. Jej ojciec przez całe szesnaście lat ją przed tym strzegł. Jako że była księżniczką, cesarz Il zabronił jej wychodzić poza mury zamku w obawie o jej bezpieczeństwo.

Fabuła Edytuj

Yona nie cierpi koloru swoich włosów. Pytając cesarza o to, dlaczego jej włosy są czerwone, dostaje odpowiedź, że ma ona wyjątkową urodę, przewyższającą klejnoty. Pomimo tego, iż zgadza się z odpowiedzią ojca, jest niezadowolona ze swych niesfornych włosów i ma wątpliwości, że są one w tak czerwonym kolorze - w porównaniu do jej rodziców. Cesarz Il nadal ją przekonuje, że nie ma w tym nic złego. Prosi nawet Hak'a by potwierdził jego słowa. Ten jednak oświadcza, że jej głowa jest jednym wielkim zapytaniem. Dziewczyna próbuje uciszyć Hak'a, ale przypomina jej, że ma się przygotować do spotkania z Soo-Won'em, gdyż przybył już do pałacu. Słysząc to, wystraszona wypada z sali, aby pozdrowić przybyłego i ostatecznie wpada na niego na korytarzu. Przez chwile rozmawiają, jednak Yona widzi, iż Soo-Won traktuje ją nadal jak dziecko, co jednak jej się nie podoba. Następnego dnia rano księżniczka idzie do pokoju Soo Won'a, aby zaprosić go na małą przekąskę, jednak tam dowiaduje się, że jest do tu nie ma. Szukając go, znajduje przy koniach wraz z Hak'iem. Po drodze napotyka cesarza Ila. Na miejscu widzi Soo-Won'a wraz z Hak'iem, którzy konkurują ze sobą w strzelaniu z łuku. Koncentruje się głównie na Soo-Won'ie. Nagle staje się zmotywowana do nauki strzelania z łuku, co sprawia, że cesarz zaczyna byc zmartwiony tym faktem. Następnie Soo-Won zaprasza ja do przejażdżki na koniach. Dziewczyna oznajmia ojcu, że chciałaby wyjść za swego kuzyna. Cesarz Il kategorycznie się na to nie zgadza.

[...]

Relacje Edytuj

Cesarz Il

Yonę i cesarza Ila dzieliły bliskie stosunki, choć czasami myślała iż jest nieporadny. Jako, że Yona jest jedynaczką, ojciec często ją rozpieszczał. Księżniczka zawsze dostawała to czego chciała( z wyjątkiem zgody na małżeństwo z Soo-won). Po śmierci ojca, dziewczyna żałuje, że nie podziękowała mu za jej przyjęcie urodzinowe.

Hak

Yona zna Hak'a od dziecka. Dużo czasu spędzali razem, robiąc sobie różnego rodzaju kawały. Za te wybryki jednak ona uważała go za kogoś wyjątkowego. W znacznym stopniu opiera się na jego pomocy, gdy jest w krytycznej sytuacji. Zaczęła zmieniać swoje nastawienie do niego, gdy nastały ciężkie czasy dla nich i musieli uciekać z Królestwa. Hak jest jedyna osobą, która pomogła jej w ucieczce i Yona obawia się o jego bezpieczeństwo gdy musi ja chronić przed tymi, z którymi nie dałaby sobie rady. To nakłania ją, aby być silniejszą tak, by można go było chronić.

Jest on jedyna osobą, który mówi do Yony "Księżniczko". Dziewczyna chciała, by tak było ze względu na fakt, iż była kiedyś księżniczką Kouki i córką cesarza Ila. Yona jest nieświadoma uczuć Hak'a. Czasami jego próby odbiera jako żart bądź coś irytującego. Choć po pewnym czasie jest pokazane, że i dziewczyna wykazuje pewne oznaki, że powoli rozwijają się jakieś uczucia do niego...

Soo-Won

Yona znała go od najmłodszych lat i była w nim skrycie zakochana. Podczas jego odwiedzin w Zamku Hiryuu, była zła na swoje włosy. Bała się, że mu się nie spodoba w nich, lecz gdy on prawił jej komplementy, jej policzki stawały się rumiane i zapominała o swych włosach. Soo-Won traktował ja jak siostrę, ale to nie powstrzymało jej przed narastającym uczuciem do niego.

Ostatecznie, gdy Soo-Won zdradza ją, zabijając cesarza Ila, dziewczyna traci nadzieje na wszystko. Od tego czasu ich związek staje się bardzo skomplikowany. Yona wyraźnie pokazuje wrogość wobec Soo-Won'a, choć wciąż z trudem opanowuje swoje emocje do niego.

Yoon

Początek ich relacji nie był łatwy, z powodu pogardy Yoon'a dla rodziny królewskiej i wyżej postawionych osób. Yona była często krytykowana z powodu swojej niewiedzy i samolubstwa. Mimo ich kłótni dziewczyna widzi dobroć chłopaka i jego opiekuńczość wobec IK-Soo. W pewnym momencie zostają przyjaciółmi.Choć Yona już zapomniała co zaszło między nimi podczas pierwszego spotkania, przyjmuje przeprosiny Yoon'a za jego zachowanie i pozwala mu nazywać ja po imieniu. Po pewnym czasie bardzo się ze sobą zżyli.

Shin-Ah

Yona uważa, że Shin-Ah to bardzo miły człowiek pomimo tego co mieszkańcy jego wioski mówili o nim.Dziewczyna nie boi się mu pomóc, gdy ten traci kontrolę na swoją mocą. Stwierdziła również, że jego oczy są niesamowicie piękne.Ponieważ chłopak nie posiadał imienia, księżniczka nazwała go Shin-Ah co symbolizuje światło księżyca.

Jae-Ha

Ponieważ Jea-Ha unikał losu Zielonego Smoka, Yonie trudno było go zachęcić do przyłączenia się do jej wyprawy. Gdy chłopak zaczyna z nią flirtować, księżniczka nie rozumie jego zachowania i porównuje go do Hak'a.

Zeno

Pomimo tego, że każdy wątpi czy Zeno jest Ouryuu, Yona od razu mu wierzy i przyjmuje go bez wahania Według niej powietrze wokół chłopaka promienieje niczym złote promienie słońca. Gdy Zeno osłania ją własnym ciałem przed zabiciem przez żołnierzem wroga i pada na ziemię niczym martwy, dziewczyna płacze i kontempluje nad swoim brakiem siły by go bronić.

Tae-Jun

Na początku denerwuje ją jego flirty i by zniechęcić chłopaka postanawia wraz z Hak'iem udawać związek. Nienawidzi jego egoistycznego charakteru. Jednak gdy spotykają się ponownie i spędzają trochę czasu razem, dziewczyna zmienia jego poglądy na życie. Pokazuje mu prawdziwą sytuację mieszkańców Klanu Ognia. Za sprawą jej rad Tae-Jun z aroganckiego człowieka zmienia się w odpowiedzialnego i dobrego mężczyznę. Yona powierza mu za zadanie uratowanie mieszkańców Klanu Ognia.

Gi-Gan

Na początku ich znajomości Kapitan Gi-Gan nie wierzyła w Yonę i uważała ją za słabą. Jednak gdy ta narażając swoje życie przyniosła jej potrzebne zioła, kobieta pozwala jej pomóc. W późniejszych wydarzeniach Yona przyznaje Kapitan, że ta jest dla niej jak matka.

Cytaty Edytuj

  • ,,Jestem dumną księżniczką Kouki, więc nie powinnam narzekać, ale coś z tym zrobić."

Ciekawostki Edytuj

  • Zajęła 2 miejsce w plebiscycie popularności charakterów, prowadzonym przez Hana no Yume w grudniu 2014 r. Zdobyła 2.289 głosów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki