FANDOM

Hak
Hakwiki
Son Hak
Imię: Hak
Pseudonim(y): Grzmiąca Bestia

Mroczny Smok

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 18
Wzrost: 188 cm
Kolor Włosów: Czarne (manga)

Ciemnoniebieskie (anime)

Urodziny: 9 sierpnia
Rodzina: Son Mundok (przybrany dziadek)

Tae-Yeon (przybrany brat)

Manga: Tom 1
Anime: Odcinek 1
Hak - jest głównym bohaterem mangi oraz anime Akatsuki no Yona. Dawniej Son Hak, zrzekł się nazwiska, aby zapewnić bezpieczeństwo Klanowi Wiatru. Adoptowany wnuk Son Mundoka, przybrany brat Tae-Yeon, przyjaciel z dzieciństwa księżniczki Yony i Soo-Wona, były Generał i Przywódca Klanu Wiatru. W całym królestwie Kouka znany jest jako "Grzmiąca Bestia" ze względu na swoje wybitne umiejętności walki. Pomaga księżniczce Yonie w ucieczce z zamku po zamordowaniu cesarza Ila przez Soo-Wona.

Wygląd Edytuj

Wygladhaka

Hak jest wysokim, przystojnym mężczyzną. Ma surowe, niebieskie oczy. Jego włosy są nieco przydługawe, częściowo opadają na twarz oraz oczy, w mandze są czarne w anime zaś ciemnoniebieskie. Na strój Haka składa się niebieski płaszcz bez rękawów z granatowym obszyciem, pod którym znajduje się ciemno fioletowa yukata (rodzaj kimona podobny do szlafroka) z czarnym kołnierzykiem i przewiązaną w pasie ciemną szarfą (obi). Aby luźne rękawy nie przeszkadzały mu podczas walki ma je u dołu na krzyż obwiązane czarnymi wstęgami. Nosi również czarne spodnie, które zakryte są przez yukatą i parę ciemno brązowych butów. Czasem, kiedy chce ukryć swoją tożsamość, zakłada kapelusz sanki.

Przy sobie zawsze ma swoją broń - halabardę Hanwei Hsu Quandao. Podczas podróży jej ostrze większość czasu zakryte jest białym materiałem.

Osobowość Edytuj

Hak jest złośliwą, ale wierną osobą. Stara się za wszelką cenę chronić Yonę. Ma zwyczaj lekkiego znęcania się nad innymi. Lubi nadawać ludziom przezwiska na podstawie ich wyglądu czy rzeczy dla nich charakterystycznych, jak to było w przypadku Jea-Ha - ,Oklapło-oki" oraz Kija - ,,Biały Wąż". Często bywa zabawny, jednak gdy przychodzi mu wypełniać swoje obowiązki jest nad wyraz poważny i opanowany. Już jako dziecko zwracał się do swoich przyjaciół z dzieciństwa w zależności od ich statusu, co poniekąd świadczy o jego profesjonalizmie. Oddanie Haka swojej pracy - bycia ochroniarzem księżniczki - w głównej mierze wynika z jego wiary w cesarza Ila. Z początku nie miał zamiaru angażować się w sprawy rodziny królewskiej, gdyż postrzegał je jako kłopotliwe. Jednak będąc świadkiem odwagi cesarza, przysiągł lojalność wobec niego, widząc, że nie może zostawić rzeczy takich jakie były na tamtą chwile.

Zaś gdy chodzi o jego serce jest osobą skrytą. Hak tłumi swoje miłosne impulsy, gdy tylko te się pojawiają, nawet jeśli jest to dla niego bolesne. Zdarzają się jednak nieliczne chwile, gdy ukazuje on swoje uczucia na przykład kiedy jest rozdrażniony, jednak nic poza tym.

Historia Edytuj

Nie wiemy nic o biologicznych rodzicach Haka. Możemy się jednak domyślać, że albo nie żyją albo porzucili swojego syna, gdyż będąc jeszcze chłopcem adoptował go Mundok. Już w dzieciństwie zaprzyjaźnił się Yoną i Soo-Wonem. W wieku trzynastu lat pokonał w turnieju generała Klanu Ziemi - Lee Geun-Tea i zyskał przydomek Grzmiącej Bestii z Kouki. Zaś wieku piętnastu lat został strażnikiem Yony.

Fabuła Edytuj

Już wkrótce!

Relacje Edytuj

YonaEdytuj

Yona i Hak są bliskimi przyjaciółmi, często (choć są to rzeczy trywialne) kłócą się ze sobą. Jest nadopiekuńczy w stosunku do niej i często jej dokucza, stara się ją przekonać by robiła co on mówi, jeśli uzna, że to dla jej dobra. Po tym jak stają się uciekinierami Yona prosi Haka by ten nadal nazywał ją ,,Księżniczka", by zachować część jej dawnego życia i tożsamości, na co ten się zgadza. Hak zakochał się w Yonie już za czasów ich dzieciństwa, ale z wiekiem te uczucia wzrosły. Mimo to jednak ostatecznie postanawia nie robić nic co wykracza poza przyjaźń, aby nie zepsuć ich w miarę dobrej relacji. Gdy Yona stara się wyjąć drzazgi z rąk, a Hak pomaga jej wylewając na pokaleczone dłonie miód, którego nadmiar potem zlizuje, co w efekcie powoduje, że księżniczka ucieka speszona, pyta on sam siebie, co wyrabia.

Soo-Won Edytuj

Byli w dzieciństwie przyjaciółmi. Jednak po tym jak Soo-Won zamordował cesarza, Hak powiedział, że mu tego nie wybaczy i pragnie się na nim zemścić.

Cesarz IlEdytuj

Hak darzył szacunkiem cesarza Il'a.

YoonEdytuj

Już wkrótce!

KijaEdytuj

Często mu dokucza, stara się mu przeszkodzić, gdy ten komplementuje Yonę. Z początku skakali sobie do gardeł, jednak z czasem ich relacje ulegają poprawieniu. Ufają sobie i szanują siłę, jednak pozostają w chłodnej relacji.

Shin-AhEdytuj

Już wkrótce!

Jae-HaEdytuj

Już wkrótce!

ZenoEdytuj

Już wkrótce!

Cytaty Edytuj

Już wkrótce!

Ciekawostki Edytuj

Już wkrótce!